lauantai 5. syyskuuta 2015

Niin onnellinen uudesta perheenjäsenestä!


Minusta tuli mummu, mummi, mummo, äidinäiti tai mikä vain muutama päivä sitten. Olin saanut valmistautua tähän jo joulusta lähtien, aluksi ihan itsekseni asiaa sulatellen ja myöhemmin myös muidenkin kanssa. Alussa ajatus kauhistutti, tunsin yhtäkkiä itseni niiiin vanhaksi. Jossain vaiheessa oivalsin, että tämähän on juuri se juttu, miksi halusin omat lapseni nuorena. Halusin jaksaa touhuta ja viettää aikaa lastenlasteni kanssa. Itselläni ei koskaan ole ollut isovanhempia, minkä olen aina kokenut suureksi menetykseksi ja aukoksi elämässäni. Onnekseni pystyn nyt itse olemaan läsnä lasteni ja lastenlasteni elämässä.


Viimeiset raskausviikot oli jo niin jännittäviä ja hermostuttavia, kun laskettu aika oli ja meni, eikä vauvaa vain kuulunut. Mikä helpotus sitten oli vihdoin saada lapsen onnitteluviesti mummulle ja nähdä ensimmäinen kuva vauvasta!

Olenhan minä tottakai vauvan tuloon valmistautunut pitkin talvea, kevättä ja kesää. Saatte siis tekin nähdä ja lukea jatkossa myös vauvajuttuja. Aloitetaan nyt villaisista vaippahousuista, joita esikoiseni lapselleen toivoi.

Housuihin käytin ruskeaa 100 % karstavillalankaa sekä vaaleaa hahtuvalankaa. Ruskeat langat olen saanut ja hahtuvan olen hankkinut Vanhalan lammastilalta. Puikkoina käytin sukkapuikkoja kokoa 5. Tästä yhdestä hahtuvakiekosta värjäämätöntä luomusuomenlampaan villaa näyttää muuten tulevan jopa neljät vaippahousut pienelle. 
karstavillat ja hahtuva
Ohje löytyy Ullan sivulta http://www.ullaneule.net/0108/ohjeet_villapopat.html. Vähän soveltaen olen tämän ohjeen avulla vaippahousut neulonut. Netti on pullollaan erilaisia ohjeita, mutta päädyin itse tähän, koska nämä vaikuttivat hyvän mallisilta ja näteiltä.
Vähän piti hakea housujen kokoa, koska langat oli eri paksuisia, mutta vauvahan kasvaa nopeasti ja joka koko sopii jossain vaiheessa.  

Tässä vielä kaikki viidet vaippahousut, jotka olen tähän mennessä tehnyt. Tällaiset syntyy tosi nopsaan, joten tarpeen vaatiessa tehdään lisää.
Tuo kuvassa oleva pikkupeitto jäi muuten sitten meille omaan kotiin...

Kohta pääsen taas sylittämään ja nuuskuttamaan vauvaa, ihanaa :) Mukavaa viikonloppua muillekin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti