perjantai 31. toukokuuta 2019

Elämä on runo -peitto, osa 6

Ei mene enää kauan tämän peiton valmistumiseen. Mieli alkaa vaellella jo seuraavissa projekteissa: virkkausta, neulomista ja kudontaa suunnitelmissa. Vähän myös ompelua. Lankojen värjäämistä. Kirjomista ja kudontaa... Ainakin niitä on mielessä. On toki muutakin puuhaa, kotona niin sisällä kuin pihallakin sekä mökin remontin suunnittelua. Eipä taida tulla kesällä aika pitkäksi, kun päivät menee kuitenkin enimmäkseen työpaikalla. 

Huomenna on lapsilla kevätjuhlat. Tyttäristäni yksi valmistuu ensihoitajaksi ja yksi päättää peruskoulunsa. Juhlimisen paikka siis :) Tänään olen kuitenkin viettämässä yksinäni vapaapäivää kotona - oli tarkoitus viettää sitä muuten kuin flunssassa. No, ulkona on melkoinen myrsky, joten yritän tehdä mukavia juttuja sisätiloissa ja nauttia hiljaisuudesta.

Elämä on runo -peiton kuulumisia oli aikomukseni päivittää. Osan kuusi palaset ovat valmistuneet, tehty siis tässä vaiheessa paloista 30/35. Hyvältä tuntuu!

Kuudennen palasen nimi on Ei kahta ilman kolmatta. 
Elämä on runo -peiton osa VI, Ei kahta ilman kolmatta

Palasen runo 

12. Kolme kaunista

Kaks´on kaunista kesällä:
Lehti puussa, ruoho maassa,
Minä kohta kolmantena,
Minä lehti liehumassa,
Minä kukka kuulumassa,
Minä heinä heilumassa.

Vaan en huoli, huoli´kana,
Hyvä heinä heilumahan,
Hyvä kukka kuulumahan.

Lemmenlehti liehumahan;
Ei pahat hyvästä tieä,
Ei katalat kaunihista,
Rupalötöt ruskiasta.
Pullosuut punaverestä.

- Kanteletar II:12

Lämpimät onnittelut kaikille viikonloppuna juhliaan viettäville! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti